۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

آثار خواندن سوره های مبارکه «نوح» و «قدر».

کلینی روایت کرده است:
از ابو عمرو حذاء که گفت: حال و روز بدی پیدا کردم، لذا نامه ای به امام جواد علیه السلام نوشتم (و از حضرت چاره خواستم) حضرت در جوابم نوشتند: مداومت کن بر خواندن سوره نوح سپس این سوره مبارکه راکسال خواندم و نتیجه ای نگرفتم. دوباره به حضرت نامه نوشتم و حال بدم را گوشزد نمودم و اینکه به دستور شما،کسال تمام سوره مبارکه نوح را خواندم و گشایشی ندیدم. ابو عمرو گفت: در جوابم نوشتند: البتهکسال خود را کامل کردی، بنابراین به جای سوره نوح، سوره مبارکه «قدر» را بخوان او گفت: به خواندن سوره قدر، پرداختم و چیزی نگذشت که ابن ابی داود، قاصدی نزدم فرستاد و قرضم را ادا کرد و برای من و خانواده ام، مقرری تعیین نمود و مرا رهسپار بصره ساخت و در محله «باب کلا» نمایندگی داد و پانصد درهم به من بخشید و من از بصره، توسط علی بن مهزیار نامه ای با این مضمون خدمت امام هادی علیه السلام فرستادم که: من از پدر بزرگوارتان چنین و چنان پرسیدم و از چنان و چنین شکایت نمودم و همانا من به خواسته خود رسیده ام، اکنون ای آقا و مولای من! دوست دارم مرا در مورد خواندن سوره قدر و اینکه در نمازهای واجب و مستحب خود به خواندن آن اکتفا کنم،ا سوره های دیگر را نیز بخوانم،ا دستور خاصی وجود دارد که باید بدان عمل نمایم، راهنمایی ام فرمائید، حضرت «توقیعی» صادر فرمود، در آن توقیع شریف خواندم که: سوره های کوتاه و بلند قرآن را رها مساز و خواندنکصد مرتبه سوره قدر در هر شبانه روز، تو را کافی است. [1] .


ادامه مطلب...
۲۷ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۳۸ ۱ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

سر برهنه کردن زن

شیخ طوسی آورده است:
از قاسم صیقل روایت شده که گفت: زنی بنام «ام علی»، در نامه ای که خدمت حضرت (امام جواد) علیه السلام نوشت، از حضرت راجع به برهنه کردن سر پیش خدمتکار مرد پرسید و به حضرت عرض کرد: شیعیان شما، نظرات متفاوتی به من اظهار کرده و گروهی از ایشان گفته اند: اشکالی ندارد؛ در حالی که گروه دیگر، گفته اند: جایز نیست. حضرت در جوابش نوشت: راجع به بازگزاردن سر، پیش خدمتکار پرسیده ای؛ سرت را نزد او برهنه مساز، چه اینکه پسندیده نیست. [1] .

پی نوشت ها:
[1] تهذیب الاحکام 7: 457 ح 1828.
منبع: فرهنگ جامع سخنان امام جواد؛ گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم؛ ترجمه مسلم صاحبی؛ شرکت جاپ و نشر بین الملل چاپ اول زمستان 1387.

۲۵ فروردين ۹۳ ، ۰۷:۴۰ ۰ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

تسلیت

۲۳ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۴۴ ۰ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

دستور العمل هایی در مورد نماز،توبه،اخلاص و ...


نویسنده: ایت الله بهجت

دستور العمل هایی در مورد نماز،توبه،اخلاص و
عنوان: : ایت الله بهجت
حجم: 394 کیلوبایت


۲۱ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۵۲ ۱ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

یاد خدا

پاورپوینت زیبا در مورد خدا
حجم: 10.8 مگابایت


۲۱ فروردين ۹۳ ، ۲۰:۳۱ ۰ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

دانلود کتاب زندگینامه سید علی قاضی طباطبایی

نام کتاب :  زندگینامه سید علی قاضی طباطبایی


دانلود
عنوان:
زندگینامه سید علی قاضی طباطبایی

حجم: 1.51 مگابایت


۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۰ ۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

زندگی به سبک جوان ترین امام

چند نکته ی کمتر شنیده شده از حیات امام جواد (ع)

 شاید جالب ترین توصیف درباره ی نهمین امام شیعیان صفت «جوان ترین امام» برای ایشان باشد. اهمیت این تعبیر و توصیف وقتی معلوم می شود که بدانیم جوان ترها عاشق الگوبرداری از شخصیت های محبوبشان هستند. به بهانه ی این مقاله رفته ایم سراغ مطالعه ی بخشی از سبک زندگی ایشان، این نوشته قطعاً کامل نیست اما چند برداشت کوتاه است از زندگی امامی که مجموعه ی رفتارش می تواند یک الگوی درست و حسابی برای زندگی دینی جوانان امروزی باشد.

ادامه مطلب...
۲۱ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۴۵ ۲ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

حدیث زیبا از امام نهم شیعیان


۲۱ فروردين ۹۳ ، ۰۷:۲۱ ۱ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

صلوات مخصوص حضرت فاطمه سلام الله علیها

در روایتی از پیامبر صلی ‏الله‏ علیه‏ و‏آله آمده است که درود فرستادن بر فاطمه زهرا علیه ‏السلام آثــار معنوی بالایی دارد و در قیامت شایستگی الحــاق به پیامبر اکرم صلی ‏الله علیه و ‏آله را برای انسان فراهم می ‏کند. پیامبر اکـرم صلی ‏الله‏ علیه ‏و‏آله فرمود :
ای فــاطـمـه ! هــر کس بــر تو صلوات بفرستد خداوند او را می‏ آمرزد و در هر جای بهشت که باشم وی را به مــن ملحق سازد. کیفیت صلوات بــر حــضــرت زهـــــــرا علیه ‏السلام چنین است :
«
اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بعَدَدِ ما اَحاطَ به عِلْمُکَ
۲۰ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۰۶ ۰ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری

فرزندان امام جواد (ع )

امام جواد (علیه السلام ) داراى چهار فرزند پسر و دختر بود:

1 ـ امام محمّد بن على (علیه السلام ) .

2 ـ موسى .

3 ـ فاطمه .

4 ـ امامه .

و امام جواد (علیه السلام ) اولاد ذکورى غیر از نامبردگان نداشت

۲۰ فروردين ۹۳ ، ۰۸:۲۲ ۲ نظر موافقین ۶ مخالفین ۰
ش.محمد خاکساری